Deze merken bepalen het beeld van de voetbalvelden. Voetbalschoenen van Nike zijn continue in ontwikkeling. Het verhaal van dit merk gaat terug naar de jaren ’70 van de vorige eeuw. Simpel en functioneel, zo zag de eerste voetbalschoen van de swoosh er toen uit. Vele jaren later is Nike een toonaangevende naam op het gras. Europa werd stilaan veroverd, het merk werd zichtbaar op de internationale toernooien en grootheden in de sport verbeterden op deze schoen hun prestaties.
Nike ontwikkelt nu schoenen voor specialisten. Hoogwaardige schoenen met buitengewoon comfort en eigenschappen voor de linie waar jij in speelt. Zoals de Hypervenom, de Phantom Vision, de Mercurial en de Tiempo. Respectievelijk hongerige spitsen, eeuwige passers, dribbelaars of standvastige verdedigers kunnen op deze modellen het individuele spel verbeteren. En daarmee ook de kracht van het team.
Verder terug gaat de geschiedenis van Adidas. In 1954 werd een WK-finale beslist op een Adidas voetbalschoen met de naam Argentina. Succes lag aan de voeten van het Duitse merk en met een steevaste overtuiging om te vernieuwen werd Adidas koploper van de voetbalschoenen. Met uitgaven die bij een liefhebber niet meer zijn weg te denken. Adidas Predator bijvoorbeeld.
In deze eeuw gaat het vooral om functionaliteit bieden voor de wensen van de drager. Een boodschap waar Adidas voor te sturen is. De Predator is voor de tijgers op het middenveld, de X voor de snelste spelers, de Nemeziz voor de behendige voetballers en de COPA voor de beste passers. Met ondersteuning en stabiliteit als kernwaarden.
Puma King bracht het Duitse Puma in de vorige eeuw tot de allerbesten in de sport. Deze schoen kwam in rubberen en stalen noppen. Duurzaamheid en betrouwbaarheid vormden de waarden waar het model op dreef. Successen volgden volop. Met vooral de Puma One en de Puma Future brengt Puma nu modellen die verder zijn. Perfecte ondersteuning in de Future voor de beste passing en een lichtgewicht One voor het snelle draaien en keren.
Relatief nieuw is de naam Under Armour. De gedachte achter het merk? Talentvolle en uitgesproken voetballers omarmen en daarmee uitstralen dat het de gevestigde orde wil aanvallen. Sta jij ook zo in de wedstrijd? In de afgelopen tien jaar betrad dit merk de top van Europa, met schoenen die gemaakt zijn om jezelf te onderscheiden. De Clutchfit Force is voor de snelheidsduivels aan de bal. De Spotlight is voor de scherpschutters voorin.
New Balance Tekela en New Balance Furon zijn de blikvangers in de collectie van New Balance. Technische details en een aansprekende uitstraling voeden de ontwerpers van dit merk iedere dag. Ze zijn nog niet zo lang op de markt, de top is gewaarschuwd.