Er zijn ruim 230 ontwerpen ontvangen bij de Gelderse club, meldt het verstuurde persbericht. Daarnaast zijn er ook veel suggesties gedaan voor een nieuwe kraagtekst. Vanaf vandaag (woensdag) kan op de Facebookpagina van NEC (Facbook.com/necnijmegen) gestemd worden. Het ontwerp en kraagtekst met de meeste stemmen, wordt door kledingsponsor JAKO in productie worden genomen.
De selectie-commissie, bestaande uit Gábor Babos, Patrick Pothuizen, Mark Verhoeven, Henri Peters, Nikki van Benthum en Simone Kemming, hebben alle inzendingen uitvoerig beoordeeld en na hevig beraad is een top 5 geselecteerd. Stasiu Teunissen, Marketing Manager van NEC: "We werden enorm verrast door het aantal inzendingen. Niet alleen via de e-mail, maar ook veel uitgewerkte tekeningen en werkstukken die bij de receptie werden afgegeven door kinderen en docenten."
"We zijn ons ervan bewust dat we de creativiteit van onze supporters op de proef hebben gesteld door een aantal ontwerprichtlijnen op te stellen. We vinden het namelijk belangrijk dat NEC in een thuisshirt speelt met een herkenbare uitstraling. Desondanks zijn er prachtige voorstellen binnengekomen. Niet alleen van supporters en kinderen, maar ook veel professionele ontwerpers hebben zich flink uitgeleefd", aldus Teunissen.
Tot donderdag 8 december zijn de ontwerpen en kraagteksten te bewonderen op de Facebook pagina van NEC. De supporters hebben nu de laatste stem om het nieuwe thuisshirt te kiezen. Voor degenen die geen Facebook hebben of zelfs nog helemaal geen PC, kan ook bij de receptie van het Goffertstadion de keuze worden doorgegeven. Onder alle stemmers verloot NEC tien nieuwe thuisshirts, voorzien van handtekeningen van de selectie.