"Dat is voor beide clubs een hele interessante ontwikkeling. De media-aandacht zal toenemen omdat er nu twee Friese eredivisieclubs zijn en de derby terug is. Ook de landelijke pers zal er opduiken. Het biedt exposure voor beide clubs. Ik hoop dat de fans er verstandig mee omgaan", vertelde de oefenmeester aan FeanFan.
Het is duidelijk dat de harde kernen in principe niks met elkaar hebben, maar ze moeten begrijpen dat de derby een extra dimensie geeft. Wees daar blij mee, schop geen rottigheid. Ik hoop en reken op gezonde rivaliteit, grappen uithalen, beetje plagen, ludieke supportersacties. Die rivaliteit is prachtig, als het maar zonder agressie is", besloot De Jong.

