In totaal is er een bedrag van 240 miljoen euro nodig om het gekozen plan van BAM uit te voeren. Als de gemeente een bedrag van 35 miljoen euro toezegt, dan is het voor de Zuid-Rotterdammers makkelijker om de rest van de financiering rond te krijgen. In ruil voor een investering wil de gemeente, die volgende week over het onderwerp praat, echter wel zeggenschap in de organisatie. Als aan die voorwaarde wordt voldaan, dan ziet men bij de 'onverminderd positieve' CDA niet in waarom de gemeente geen aandeel of bijdrage aan dit project zou willen leveren.
Ook bij Leefbaar Rotterdam is men positief over de plannen. "Dit geeft de burger moed. We zijn positief gestemd over zowel de ontwikkeling van het stadion als een bijdrage van de stad", aldus Luuk Wilson tegenover het Algemeen Dagblad. De Partij van de Arbeid zou overigens meer voelen voor een lening dan voor aandelen, terwijl D66 wil weten wat men terugkrijgt voor een aandeel van 35 miljoen euro. De VVD is vooralsnog 'huiverig' voor een aandeelhouderschap. "Ze zullen ons moeten overtuigen dat dit goed is voor de stad en voor de belastingbetaler."
Er moet dus nog wel wat werk worden verzet voordat de 35 miljoen euro binnen is. Projectdirecteur Hans Vervat heeft wel de hoop dat de gemeente uiteindelijk instemt. "Goed voorbeeld doet goed volgen. De stad zou daarmee in het eerste rijtuig van de trein zitten."