"Dat blijkt uit een meting van zondagavond", zegt de woordvoerder tegenover de dagbladen van de Persdienst. "Deze mensen hebben dit als reden opgegeven. Daar vragen we altijd naar."
Op social media was vrijdag veel te doen over de sponsordeal. Supporters van andere eredivisieclubs, bijvoorbeeld die van Feyenoord, reageerden verontwaardigd en dreigden hun abonnement bij Ziggo op te zeggen. "Maar tussen roepen en doen zit een groot verschil", verklaart de woordvoerder.
Volgens hem was het sentiment op internet 'slechts in 15 procent van de berichten negatief'. "Dat hebben we met software geanalyseerd. Voetbal is emotie. Maar mensen weten heel goed dat iedere klant voor ons gelijk is."
Laatste nieuws
Resultaten
x
BinnenlandZiggo ontving na Ajax-deal slechts 22 opzeggingen
De schade valt mee. Kabelmaatschappij Ziggo zegt slechts 22 klanten te hebben verloren nadat vrijdag bekend werd dat het bedrijf per 1 januari de nieuwe hoofdsponsor wordt van Ajax.