De overeenkomst met Ajax heeft een looptijd van drieënhalf jaar, tot en met 30 juni 2018. ABN AMRO komt op de shirts van de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs te staan. Daarnaast wordt de naam ABN AMRO prominent zichtbaar op sportpark de Toekomst.
De bank zal tevens maatschappelijk partner van Ajax worden. Ajax maakte ook de vergoeding bekend. Die bedraagt gemiddeld 2.550.000 euro per jaar vast. Daarnaast is een variabel deel van maximaal 300.000 euro per jaar afgesproken.
"ABN AMRO wil talentontwikkeling in Nederland stimuleren", vertelt Edwin van der Sar, Directeur Marketing van de regerend landskampioen. "Dat past uitstekend bij onze ambitieuze plannen op de Toekomst."
"Voor mezelf is het een leuke bijkomstigheid dat ik al mijn successen bij Ajax heb behaald in de tijd dat ABN AMRO hoofdsponsor was. Ajax en ABN AMRO kennen elkaar al jaren en ik ben blij dat wij weer intensief gaan samenwerken."
Laatste nieuws
Resultaten
x
BinnenlandABN AMRO hoofdsponsor jeugd, vrouwen en amateurs Ajax
De kogel is door de kerk. ABN AMRO is de nieuwe hoofdsponsor van de jeugd-, vrouwen- en amateurtak van Ajax. Per 1 januari treedt het bankconcern officieel op als Partner van de Toekomst.