Het WK Vrouwenvoetbal uit 2011, gehouden in Duitsland, had de zaakjes ruim een jaar voor het begin van het toernooi al rond. De Canadese doelstelling was tussen de twaalf en twintig miljoen dollar. "We zitten dichter bij de twaalf dan bij de twintig miljoen dollar", aldus een teleurgestelde Victor Montagliani, president van de Canadese voetbalbond, tegenover World Football Insider.
Is het vrouwenvoetbal minder populair geworden? Volgens Montagliani lijdt het WK Vrouwenvoetbal met name onder de imagoschade van de FIFA. Sony, Emirates, Castrol, Continental en Johnson & Johnson, allen hebben hun sponsorcontracten als gevolg van FIFA-schandalen niet vernieuwd na het afgelopen WK Herenvoetbal in Brazilië. Bovendien heeft het in eigen land concurrentie van de Toronto 2015 Pan American Games.
Het toernooi, waar 24 landen van 6 juni tot 5 juli strijden om de wereldtitel, staat echter niet op losse schroeven, zo verzekert Montagliani. Geïnteresseerden in de finale hebben zelfs geluk, er zijn nog duizend tickets beschikbaar. De president van de voetbalbond hoopt de komende dertig dagen echter wel nieuwe sponsors te mogen presenteren.
De ploeg van bondscoach Rogier Reijners, voor het eerst actief op de mondiale eindstrijd, is ingedeeld in een groep met gastland Canada, Nieuw-Zeeland en China. Nederland begint het toernooi, waar Japan de wereldtitel verdedigt, op de openingsdag tegen de vrouwen uit Nieuw-Zeeland.
Een goede reden niet op Blatter te stemmen
"Zoals bij elke herverkiezingen gaan we met de kandidaten om de tafel zitten, inclusief de huidige FIFA-voorzitter Sepp Blatter, om te praten over hun visie voor de komende vier jaar. En op basis daarvan zullen we een gedegen besluit nemen", blijft Montagliani diplomatiek.