The Red Devils brachten in juli 2014 naar buiten dat zij de komende tien jaar in zee gaan met Adidas, alleen was de overeenkomst met Nike nog niet verlopen. Nike betaalde Manchester United dertien jaar lang jaarlijks meer dan 16,5 miljoen euro. Het is voor het eerst sinds 24 jaar dat Adidas op het tenue van The Mancunians te zien is. "Iedereen bij Manchester United is enorm trots op het shirt", zegt managementdirecteur Richard Arnold in gesprek met de BBC. Met het nieuwe shirt refereert Manchester United naar het seizoen 1990-1991, het seizoen waarin Ryan Giggs zijn debuut maakte.
See pictures, videos, wallpapers& more in our@adidasfootball kit microsite: http://t.co/kzXgpexbPP #BeTheDifference pic.twitter.com/816bKbjKt4
— Manchester United (@ManUtd) 1 augustus 2015
Net als Manchester United is ook Liverpool van fabrikant veranderd. De deal met New Balance levert The Reds in totaal een kleine 210 miljoen euro op. Chelsea bleef Adidas trouw, maar pronkt komend seizoen eveneens met een nieuwe sponsor op het shirt. Yokohama betaalt jaarlijks ruim 28 miljoen euro.
Christian BentekeinheritsLiverpool Number9 shirt fromRickieLambert [Echo] http://t.co/CPmjvCFQeO pic.twitter.com/qUEitWPB2E
— 101 Great Goals (@101greatgoals) 31 juli 2015
See the new YOKOHAMA Chelsea FC awayshirt in action fromlast night's win againstFC Barcelona. #CFCTour pic.twitter.com/sClenttwZM
— Yokohama Chelsea FC (@YokohamaCFC) 29 juli 2015
Voor de manschappen van Louis van Gaal begint het nieuwe seizoen op zaterdag 8 augustus (13:45 uur) met een thuiswedstrijd tegen Tottenham Hotspur. De Engelse topclub keert dit seizoen terug in de Champions League, nadat het zich vorig seizoen voor het eerst sinds negentien jaar niet wist te kwalificeren voor dat toernooi. Bij de grootmacht spelen onder meer Daley Blind en Memphis Depay.
A new dawn. The Old Trafford Megastore has been transformed… #mufc pic.twitter.com/gff8g0SNo8
— Manchester United (@ManUtd) 1 augustus 2015