Zeker 10.000 uitzinnige fans hebben de huldiging vanavond gevierd op het centrale plein in de stad. Cambuur-Leeuwarden speelde in het seizoen 2001/2002 voor het laatst in de Eredivisie. Toen degradeerde de ploeg uit Friesland via de nacompetitie.
Burgemeester Ferd Crone van Leeuwarden gaf alle spelers de sportpenning van de stad. Volgens een woordvoerder van de politie waren er veel meer mensen op de been dan 10.000. Niet alleen het plein was vol met toegestroomde fans maar ook de omliggende straten.

