"Het aloude logo behoort tot de traditie. En daar moet je afblijven", vertelt een woordvoerder van Cambuur Culture in gesprek met het Friesch Dagblad. Een aantal seizoenen geleden werd tevens een nieuw logo gepresenteerd, maar die afbeelding kwam toen niet op de shirts te staan. "Het oude logo was ons al een doorn in het oog, maar dit is nog erger. Dit nieuwe logo komt namelijk óók nog eens op het shirt en dat gaat veel supporters te ver. Ons traditionele logo is dan compleet verdwenen en dat alleen maar omdat elke nieuwe directeur zijn eigen logo lijkt te willen introduceren."
"Het logo van nu zie je wel terug in de huisstijl, niet op het shirt. Wij willen zorgen voor eenduidigheid. We willen bovendien Cambuur Leeuwarden en haar supporters een logo geven waarin de oude kenmerken van het allereerste logo van de club terugkomen", aldus commercieel directeur Ard de Graaf, die geen steun krijgt van de supporters. "Als je een ander logo wilt, dan ga dan gewoon terug naar dat wat we altijd al op het shirt hebben staan."

