Het online streaming station heeft een driejarig akkoord bereikt met de Amsterdammers. Daardoor zal LeTV, dat de deal heeft laten afsluiten via haar sporttak Le Sports, de exclusieve mediapartner worden van Ajax in China tot de zomer van 2018. Daarnaast zal het online station de partner van Ajax zijn bij de organisatie van trainingskampen in China.
Het Chinese bedrijf Le Sports nieuwe sponsor van #Ajax. Lees meer: https://t.co/1W0BH0FBwI pic.twitter.com/Nlkb3TSiel
— AFC Ajax (@AFCAjax) 28 oktober 2015
LeTV zal ook helpen met het zoeken van uitzendrechten van de club in de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Ajax heeft immers het plan om dan naar Azië af te reizen. "China is een heel interessant land voor Ajax", meldt marketing directeur Edwin van der Sar op de clubwebsite. "Le Sports is daar een van de meest invloedrijke internetbedrijven en kent een rijke ervaring in de sport."
"Ajax denkt door de samenwerking nog beter in staat te zijn de Chinese Ajax-fan te bereiken en voor Chinese partners extra promotiemogelijkheden te realiseren." Het is de bedoeling dat Le Sports en Ajax TV samen video's gaan distribueren in de komende maanden. Ook zal Le Sports een aantal keer naar Amsterdam komen om zelf programma's over Ajax te maken. Hoeveel geld er gemoeid is met de overeenkomst, heeft Ajax niet bekend gemaakt.

