In een recent verschenen Q&A gaat een medewerker van EA in op de problemen met Career Mode. Over het feit dat veel clubs in Career Mode dramatische spelers opstellen en toppers op de bank laten, zegt hij dat ze hadden verwacht dat dit probleem dit jaar verholpen zou zijn. Het team van EA werkt aan een oplossing, maar is voorzichtig. Ze willen namelijk niet dat de oplossing zorgt voor nieuwe problemen op andere vlakken.
Een ander probleem met Career Mode is dat het speelschema nog steeds onrealistisch kan zijn, waarbij je bijvoorbeeld twee wedstrijden in twee dagen dient te spelen. EA zei voor de release van FIFA 20 expliciet dat dit euvel verholpen zou zijn. De medewerker van EA legt uit dat dit in eerste instantie ook zo was. Doordat ze op het laatste moment het huidige Europese speelschema hebben toegevoegd, is het echter de soep in gelopen. Naast deze problemen wordt er ook nog aan andere veranderingen gewerkt, zoals onwillige positieveranderingen en het niet goed werken van de Champions League en Europa League na enkele seizoenen.
Gameplay
Een van de meest opvallende antwoorden die de EA-medewerker gaf ging over kopballen. Voorzetten zijn zinloos in FIFA 20 en wie al meer dan een corner heeft weten te scoren, verdient een lintje. Het is soms zelfs zo erg dat een vrije kopbal op twee meter van het doel ruim voorlangs gaat. Zeker: kopballen moeten minder sterk zijn. Maar je gaat ons niet wijsmaken dat Memphis Depay niet een voorzet van twee meter op doel kan koppen.

De medewerker van EA vertelde dat ze geen plannen hebben om de effectiviteit van kopballen te veranderen, omdat ze bewust hebben gekozen hiervoor. Ze willen aanvallen via de grond en met skills stimuleren en dus zijn kopballen zo goed als onmogelijk om te scoren. Ergens wel begrijpelijk en een leuke vooruitgang, maar het zou fijner zijn als er een simpele balans zit tussen deze twee dingen. In het echt worden immers ook genoeg kopballen gescoord.
Een punt waar wel aan wordt gewerkt is het registreren van trucjes door het spel. Nu voelt Division Rivals sowieso bijzonder traag aan, maar trucjes zijn compleet kansloos. De vorig jaar zo sterke La Croqueta wordt zo laat geregistreerd door het spel, dat de tegenstander je al op de huid zit op het moment dat je speler hem uitvoert. Ondanks dat dit probleem dus deels bij de responsiviteit van het spel zelf ligt, geeft de EA-medewerker aan dat ze oplossingen onderzoeken om trucjes beter te laten werken.

