Van de achttien bedrijven die zich als hoofdsponsor aan een eredivisieclub verbinden, betaalt Ziggo het meest. De kabelgigant maakt jaarlijks tussen de 8 en 10 miljoen euro over aan Ajax. Op de tweede plaats staat PSV, dat van de nieuwe hoofdsponsor Energiedirect een bedrag van 6 tot 7 miljoen ontvangt. Feyenoord staat ook in de top-3, sponsor Opel betaalt jaarlijks 4,5 miljoen euro.
Aan de onderkant van de Eredivisie valt Sparta op. De Kasteelclub moet het doen met een jaarlijkse bijdrage van de hoofdsponsor van 250.000 euro. Ook bij Roda JC houdt het met 300.000 euro niet over, terwijl NEC en Go Ahead Eagles beiden vier ton ontvangen van respectievelijk EnergieFlex en Drukwerkdeal.nl.
Dertien eredivisieclubs hebben dezelfde sponsor als vorig seizoen, slechts op vijf shirts pronkt een nieuwe naam. Aan het einde van dit seizoen lopen acht hoofdsponsorcontracten af, waaronder die van Feyenoord en Vitesse.
Laatste nieuws
Resultaten
x
BinnenlandEredivisieclubs zien sponsorinkomsten dalen
De totale sponsorinkomsten van de achttien eredivisieclubs zakken dit seizoen met ongeveer drie procent. Dat meldt Sportnext, dat zich baseert op cijfers uit het Sponsorreport. Tijdens het seizoen 2015/2016 haalden de clubs nog 176,9 miljoen euro op aan sponsoring, terwijl dat bedrag voor het huidige seizoen op 171,7 miljoen euro ligt.

