Er hebben al sessies plaatsgevonden met Real Madrid om de naam van het stadion te veranderen in een bedrijfsnaam. "De naam is aangeboden bij meerdere grote bedrijven. Ook bij ons. Wij zijn zeer geïnteresseerd, maar we bevinden zich nog ons in de gespreksfase", vertelde Maria Garaña, hoofd van de Spaanse tak van Microsoft.
Real Madrid ziet in de naamgeving een mogelijk om veel geld op te halen. Real Madrid kampt nog altijd met een schuld van 520 miljoen euro. Door extra sponsoring zou weer een deel van die berg kunnen worden weggewerkt. Het stadion van Real Madrid werd bij in de ingebruikname in 1947 vernoemd naar voormalig president Santiago Bernabeu Yeste. Het heeft een capaciteit van 85.000 plaatsen.
De club wil het stadion bovendien ook nog grondig renoveren, waardoor ook weer geld nodig is. Gesproken wordt van 400 miljoen euro. Emirates, de shirtsponsor van de club, is ook kandidaat voor de naamgeving. De vliegtuigmaatschappij staat vanaf dit seizoen voor een bedrag van 25 miljoen euro per jaar al op het shirt. In het laatste jaar van het vijfjarige contract zelfs voor 30 miljoen euro.