De Brand Finance heeft dit op een rijtje gezet in de zogenoemde 'Brand Finance Football 50'. Er is een studie geweest waarbij onder andere is gekeken naar de sterkte van het merk, het risico dat er genomen wordt en het toekomstperspectief. De merkwaarde is een samenvatting van de financiële kracht van het merk.
De nummer 1 is Manchester United, met een merkwaarde van 853 miljoen dollar. Met het bereiken van de Champions League-finale lijkt Bayern München goede zaken gedaan te hebben, de Duitse club is opgeklommen naar de tweede plek, waar de club in 2011 nog vierde stond. De Rekordmeister heeft een waarde van 786 miljoen dollar, dat is 293 miljoen dollar meer dan een jaar eerder.
De top drie wordt afgemaakt door Real Madrid, dat een waarde vertegenwoordigd van zeshonderd miljoen dollar. Daarmee blijft het net aartsrivaal FC Barcelona voor, dat twintig miljoen dollar minder waard is. Ondanks de Champions League-winst van Chelsea staat de club wederom op een vijfde plek. De Londense club is 398 miljoen dollar waard. Dat komt mede doordat de club een slecht Premier League-seizoen kende.
De eerste Nederlandse club is te vinden op de veertiende plaats. Ajax is flink opgeklommen, aangezien het in 2011 nog op de 23ste plaats stond. De Amsterdamse club heeft een merk-waarde van 184 miljoen dollar. PSV is de tweede en tevens laatste Nederlandse club in de top 50. De Eindhovenaren zijn terug te vinden op en 26e plaats met een waarde van 74 miljoen dollar. Vorig jaar was de club nog niet in de top 50 te vinden.
Voor meer informatie kan je de site van de Brand Finance bezoeken: www.brandirectory.com.

