Het terrein is gelegen langs de Brusselse Ring en bij automobilisten vooral bekend van het auto- en voedingssalon op de Heizel. Aan Franstalige kant klinkt er kritiek omdat parkeerplaats C op het grondgebied van Grimbergen ligt, een dorp in Vlaanderen, maar het betonnen terrein is eigendom van de stad Brussel. Zij vrezen dat ze moeten opdraaien voor de lasten en niet genieten van de lusten (inkomsten van belastingen). Een oplossing zou zijn om het grondgebied van 31 hectare groot in te lijven bij het Brussels Gewest.
Al hoopt minister Vanhengel dat op de lossen dat een speciaal statuut in het leven te roepen. "Een uitbreiding van Brussel, hoe mininiem ook, kan in communautair vaarwater geraken en dat helpt de zaak niet vooruit", stelt de Open VLD'er in de Belgische media.
In januari buigt de Brusselse ministerraad zich over de te volgen piste. Vanhengel: "Parking C wordt maar 50 dagen per jaar gebruikt. Een mooi multifunctioneel stadion kan een landmark zijn in het landschap, alle automobilisten die langs de ring rijden zullen het zien liggen. Het stukje grond is ideaal gelegen met zelfs een aparte afrit van de ring, de metro is niet ver, er is geen probleem van overlast van buren en het terrein is beschikbaar: het volstaat om de parking onder de grond te stoppen."

