Kwaliteitswijnen
De wijnen van Iniesta worden wereldwijd verkocht. En niet alleen voetballiefhebbers hebben een flesje van Bodega Iniesta in hun wijnklimaatkast, ook mensen die helemaal niet van voetbal houden weten de wijn te waarderen. De wijn heeft een unieke smaak en is heerlijk. Hij misstaat niet in een wijnklimaatkast inbouw. Maar hoe is het familiebedrijf eigenlijk ontstaan?
Eigen marketing
Andrés Iniesta is de trotse eigenaar van wijngaard Bodega Iniesta. Maar het was zijn vader die na twintig jaar hard werken in de wijnindustrie in de jaren negentig zijn eigen wijngaarden kocht in de Spaanse plaats Fuentealbilla. Hij was degene die begon met het aanplanten van ongeveer tien hectare in de wijnregio Manchuela. Het beviel hem zo goed dat er daarna nog meer hectare, druivenrassen, een wijnkelder, een wijnmakerij en een heel team van oenologen kwamen. Het bijzondere aan het bedrijf is dat ze alles zelf doen van produceren tot marketing.
Lokmiddel
El Blanquito (Het Witje), de bijnaam die verwijst naar zijn bleke huidskleur is niet altijd in het bedrijf aanwezig, maar hij is uiteraard op de hoogte van alle ontwikkelingen die plaatsvinden. In de zomer van 2018 maakte de middenvelder de overgang van FC Barcelona naar de Japanse competitie. Opvallend detail is dat die club dezelfde sponsor heeft als FC Barcelona. Volgens de Spaanse media zou Andrés zijn rugzak niet hebben ingepakt wanneer de club geen wijn af zou nemen.
Aziatische markt
Of dat nou klopt of niet. Feit is dat na de transfer de wijnen van Iniesta na twee tot drie dagen in heel Japan uitverkocht waren. Bodega Iniesta ontving direct daarna een spoedorder. De wijn is in Japan populair en dat is best wel apart, want de Japanners staan niet bekend als wijndrinkers. Wil je de wijn zelf ook eens proberen? Zoek dan in google naar jouw dichtstbijzijnde dealer die de wijn verkoopt.

