Laatste nieuws
13.00Liverpool - Bournemouth op tv: zo kijk je gratis naar de herstart van de Premier League
12.45Driessen keihard voor Utrecht: 'Een bakt er niks van en de ander is een oud wijf'
12.45Praat mee op VP: Bizot staat met Villa voor Premier League-debuut tegen Newcastle
12.40Pröpper slaat felle kritiek in de wind: 'De kwaliteit die wij hebben is echt goed'
12.38Ajax-aanvaller houdt stiekem hoop op WK met Oranje: 'Ik kan iets brengen'
12.30Opluchting bij Barcelona: zomeraanwinsten vlak voor seizoenstart toch ingeschreven
12.25Jongste speler ooit in eredivisie droomt verder: 'Net als Yamal in Champions League'
12.10'Ajax, PSV en Utrecht gaan strijd aan om handetekening talentvolle Huntelaar'
12.00Feyenoord wil Turkse kater wegspoelen: 50x je inleg bij zege op Excelsior!
12.00VP-voetbalkantine: 'Liverpool en Slot gaan de titel prolongeren in de Premier League'
11.50'Deal aanstaande: Meerveld heeft keuze tussen Heerenveen en Twente gemaakt'
11.40Supercomputer voorspelt Premier League-kampioen: Slot en Liverpool wéér grote kans
11.24'Twente wil 'prijzige' ex-Spartaan als opvolger van Van Bergen'
11.20'Donnarumma moet wachten totdat City en Galatasaray akkoord zijn over transfer'
11.10FCUpdate in het kort: FC Twente gaat teruggekeerde miskoop definitief uitzwaaien
11.00'Sparta betaalt half miljoen euro aan Twente: transfer in afrondende fase'
11.00Van Hanegem bespreekt Hato en laakt houding Feyenoord: 'Ben je blind?'
10.40Ohio klaar voor concurrentiestrijd bij FC Utrecht: 'Zitten niet meer bij onder 15'
10.40Kraay jr. geeft Feyenoorder advies: 'Je vliegt anders het stadion uit'
10.36Ajax brengt limited edition van uitshirt op de markt: 750 stuks te koop
10.35RKC blijft in eerste divisie steken op gelijkspel, Cambuur en Roda winnen wel
10.20Valse start voor 'langzame' Blind: 'Duidelijk te zien aan de Nederlander'
10.00Wedstrijd Liverpool - Bournemouth opgeschrikt door bizar racistisch incident
09.50Te kort veld heeft gevolgen voor Eredivisie-duel Volendam - AZ
09.40'Verkoop van spits kan Ajax financiële ruimte geven: interesse uit Saudi-Arabië'
09.35Kieft adviseert Ajax en Heitinga: 'Laat hem nou een heel seizoen staan'
09.30Live Transfers: Chiesa wil bij Liverpool blijven, lucratieve transfer voor Coman
09.15Liverpool moet 170 miljoen neertellen voor Isak, die in Tilburg al veel indruk maakte
09.09Huntelaar wéér gespot, nu bij andere club dan Vitesse: 'Hij hoort in het voetbal'
08.55Slot noemt drie keer hetzelfde woord na zege Liverpool: 'De laatste minuten...'
08.48Vermeer helpt amateurclub uit de brand: 'Dan ben je echt een wereldgozer'
08.30Vermoedelijke opstelling PSV: Bosz hoeft niet te piekeren voor duel met FC Twente
08.10Live Transfers: Chiesa wil bij Liverpool blijven, lucratieve transfer voor Coman
08.05Strijdbaarheid bij Vitesse: 'Misschien zeggen ze ooit wel dat ik Houdini ben'
07.44Koploper PEC tussen hoop en vrees: 'Hij is sterkhouder, we willen hem houden'
Resultaten x
binnenland

Wat is Google AdWords eigenlijk?

Wil je online reclame maken voor jouw voetbalclub en vind je het niet erg daarvoor te betalen? Dan is online adverteren een goede optie. Een voorbeeld hiervan is Google AdWords. Vind je nieuwe klanten via dit online advertentie systeem. Ben je op zoek naar een AdWords bureau? Zij hebben alle expertise in huis om een online campagne uitstekend uit te voeren.

26-06-2021 08:00 door Sander Berends

Tijdens het maken van jouw website heb je besloten onder welke zoektermen jij gevonden wilt worden in de zoekmachine van Google. Deze verwerk je door middel van keywords die je regelmatig in je website teksten hebt opgenomen. Op welke woorden zou je willen adverteren? Er zijn natuurlijk veel meer zoekwoorden die relevant kunnen zijn voor je bedrijf en waarop je gevonden wilt worden. Dit mag ook een combinatie van woorden zijn. Om je bereik zo groot mogelijk te maken is het handig algemene en specifieke woorden te kiezen. Bijvoorbeeld: televisie en LG3409.
Begin met een flinke lijst woorden en schrijf alle relevante woorden en woordcombinaties die je je maar kunt bedenken.

Hoe ga je te werk?

Stel eerst een budget vast. Je betaalt per keer dat er op je advertentie wordt geklikt. Hoe populairder een zoekterm, en hoe minder relevant hij is voor jouw bedrijf, hoe hoger de prijs per klik zal zijn. Kies een goede lijst woorden en combinaties en stel in tot welk bedrag je wilt adverteren. Kies geen te algemene woorden, want dan betaal je voor niets. Daarna ga je de advertentie maken. Je beschrijft duidelijk wat je aanbiedt. Houd het kort en simpel en laat de zoekterm terugkomen in de advertentie. Gebruik de woorden 'de goedkoopste' of 'de beste'. Deze woorden werken. Zorg dat de klanten niet op jouw homepage uitkomen, maar op de pagina die relevant is of waar de aanbieding op staat. Het is ook handig meerdere advertenties aan te maken die je kan wisselen. Zo kan je bekijken welke advertentie het goed doet. Vind je het een hoop gedoe en wil je liever Google AdWords uitbesteden, dat kan.

Meet geregeld de resultaten

Je kan AdWords integreren in Google Analytics. Je kan via web-analytics zien of je advertenties hebben gezorgd voor extra klanten, door het bezoek op de links die je in je advertenties hebt genoemd, te checken. Je kan ook op een andere manier kijken, namelijk door een meetcode op je website te plaatsen. Je kan dan via het Google AdWords systeem kijken wat je advertentie heeft opgeleverd. Ga hiervoor naar het tabblad 'rapportage' en klik op conversies. Daar maak je een code aan, daarna plaats je die code op de webpagina die bij het aangeboden product hoort.

Blijf je campagnes in de gaten houden

Pas je campagnes aan met de gegevens die je hebt gemeten. Natuurlijk houd je ook je budget in de gaten of die nog op schema zit en of het genoeg klanten genereert. Als je bij je bovengrens in de buurt komt dan verwijder je de zoekwoorden. Daarna stel je het bedrag dat je per klik wilt besteden naar beneden bij. Vind je het te lastig om de online marketing zelf te doen dan kan je ervoor kiezen de online marketing uitbesteden.




Aanmelden
transfergeruchten Laatste: Dit is de verdediger waarop zowel Ajax als PSV azen: Ko Itakura
hoe is het met..? Laatste: Interview transfervrije Fran Sol: “Ik voel me nu nóg beter dan toen ik bij Willem II speelde”
superelf Laatste: SuperELF Ben Rienstra, veelzijdige middenvelder
kleedkamerhumor Laatste: Alexander Büttner, grappenmaker bij Vitesse: "Als ik me verveel pak ik er een rolletje tape bij"
jukebox Laatste: DE JUKEBOX: Carlens Arcus (Vitesse)
avonturiers Laatste: Freek Schipper mag zich een Chinese local noemen: “Fans riepen telkens ‘hipet’, bleek dat mijn Chinese naam”
cultheld Laatste: Iván Campo: Koninklijke kelderklasser
voetballer x Laatste: Voetballer X: "Ik heb gracieuze trainers zien veranderen in beulen"
Privacyverklaring
X <

Wat is jouw leeftijd?

Om content en uitingen over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten dat je oud genoeg bent. Je kan hoe dan ook onze website bezoeken.

24 jaar of ouder
Jonger dan 24 jaar

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.