Laatste nieuws
12.00'Juventus staat open voor transfer De Ligt: drie clubs horen vraagprijs'
11.55Mertens over toekomst bij Napoli: “Niet geïnteresseerd in dollars scheppen”
11.50‘Fiorentina krijgt bod van 35 miljoen én man van 35 miljoen op Vlahovic’
11.48Partey diep door het stof na veelbesproken rode kaart
11.46"Niet meer uit te leggen waarom stadions dicht moeten blijven"
11.40Voetbalavonturier Medunjanin verlengt avontuur in Verenigde Staten
11.40Voetbalreiziger Medunjanin verlengt avontuur in Verenigde Staten
11.40'Juventus staat open voor transfer De Ligt: drie clubs horen vraagprijs'
11.40UEFA Futsal EURO 2022: Rusland maakt zich op voor openingsduel
11.35'Je kunt niet zeggen dat slordige Daramy echt op de deur klopt bij Ajax'
11.30Vijf sleutelduels die het verloop van de topper tussen PSV en Ajax bepalen
11.25Feyenoord-aanwinst Bassett vergelijkt zichzelf met Til
11.15Fraai staaltje Gambiaans acteerwerk overtuigt arbiter
11.15Botic van de Zandschulp tegen Daniil Medvedev in derde partij Margaret Court Arena
11.08Veerman hoopt ook tegen Ajax te starten: 'Ik ga ervan uit dat we winnen zondag'
11.03SC Heerenveen vindt nieuwe spits in Italië
11.01Spaanse pers richt pijlen na bekeruitschakeling op ‘schipbreuk’ Frenkie de Jong
11.00Barcelona en Frenkie gefileerd in Spaanse media: 'Zijn spel was onacceptabel'
10.47Ex-Ajacied Thomas Vermaelen zet punt achter loopbaan; mogelijk assistent-bondscoach van België
10.45Cole Bassett hoopt snel te wennen aan Feyenoord: ‘Kan misschien meer tijd vragen dan ik zou willen’
10.40Terug uit het buitenland | Ter Avest: 'Als je niet presteert, ben je weg'
10.38KNVB doet dringend beroep op kabinet om competities te hervatten
10.34Sydney van Hooijdonk gaat op huurbasis terugkeren naar Nederland
10.34KNVB roept kabinet op om competities te laten hervatten
10.30Leeuwarder Courant: Heerenveen vult spitsenbestand aan met Van Hooijdonk
10.30The beautiful game: heerlijke vreugde-uitbarsting bij Comoren na Afrika Cup-stunt
10.20'Sydney van Hooijdonk keert terug op Nederlandse velden'
10.19Klopp lyrisch: 'Jota is van wereldklasse'
10.16KNVB doet oproep: amateurvoetbal moet uiterlijk over twee weken weer opstarten
10.11Tottenham zonder Lloris is niet voor te stellen: ook niet door Lloris zelf
Resultaten x
binnenland

Wat is Google AdWords eigenlijk?

Wil je online reclame maken voor jouw voetbalclub en vind je het niet erg daarvoor te betalen? Dan is online adverteren een goede optie. Een voorbeeld hiervan is Google AdWords. Vind je nieuwe klanten via dit online advertentie systeem. Ben je op zoek naar een AdWords bureau? Zij hebben alle expertise in huis om een online campagne uitstekend uit te voeren.

26-06-2021 08:00 door Sander Berends

Tijdens het maken van jouw website heb je besloten onder welke zoektermen jij gevonden wilt worden in de zoekmachine van Google. Deze verwerk je door middel van keywords die je regelmatig in je website teksten hebt opgenomen. Op welke woorden zou je willen adverteren? Er zijn natuurlijk veel meer zoekwoorden die relevant kunnen zijn voor je bedrijf en waarop je gevonden wilt worden. Dit mag ook een combinatie van woorden zijn. Om je bereik zo groot mogelijk te maken is het handig algemene en specifieke woorden te kiezen. Bijvoorbeeld: televisie en LG3409.
Begin met een flinke lijst woorden en schrijf alle relevante woorden en woordcombinaties die je je maar kunt bedenken.

Hoe ga je te werk?

Stel eerst een budget vast. Je betaalt per keer dat er op je advertentie wordt geklikt. Hoe populairder een zoekterm, en hoe minder relevant hij is voor jouw bedrijf, hoe hoger de prijs per klik zal zijn. Kies een goede lijst woorden en combinaties en stel in tot welk bedrag je wilt adverteren. Kies geen te algemene woorden, want dan betaal je voor niets. Daarna ga je de advertentie maken. Je beschrijft duidelijk wat je aanbiedt. Houd het kort en simpel en laat de zoekterm terugkomen in de advertentie. Gebruik de woorden 'de goedkoopste' of 'de beste'. Deze woorden werken. Zorg dat de klanten niet op jouw homepage uitkomen, maar op de pagina die relevant is of waar de aanbieding op staat. Het is ook handig meerdere advertenties aan te maken die je kan wisselen. Zo kan je bekijken welke advertentie het goed doet. Vind je het een hoop gedoe en wil je liever Google AdWords uitbesteden, dat kan.

Meet geregeld de resultaten

Je kan AdWords integreren in Google Analytics. Je kan via web-analytics zien of je advertenties hebben gezorgd voor extra klanten, door het bezoek op de links die je in je advertenties hebt genoemd, te checken. Je kan ook op een andere manier kijken, namelijk door een meetcode op je website te plaatsen. Je kan dan via het Google AdWords systeem kijken wat je advertentie heeft opgeleverd. Ga hiervoor naar het tabblad 'rapportage' en klik op conversies. Daar maak je een code aan, daarna plaats je die code op de webpagina die bij het aangeboden product hoort.

Blijf je campagnes in de gaten houden

Pas je campagnes aan met de gegevens die je hebt gemeten. Natuurlijk houd je ook je budget in de gaten of die nog op schema zit en of het genoeg klanten genereert. Als je bij je bovengrens in de buurt komt dan verwijder je de zoekwoorden. Daarna stel je het bedrag dat je per klik wilt besteden naar beneden bij. Vind je het te lastig om de online marketing zelf te doen dan kan je ervoor kiezen de online marketing uitbesteden.




Aanmelden
superelf Laatste: Superelf Tijani Babangida, Nigeriaanse snelheidsduivel
transfergeruchten Laatste: 'FC Twente versterkt zich met Griek Limnios'
avonturiers Laatste: Interview Danny van Bakel: "Ik ben gescout toen ik half dronken op het veld stond"
jukebox Laatste: De Jukebox: Michael Chacón (FC Emmen)
boulevard Laatste: Ex-liefje Balotelli maakt haar volgers gek met dansje
hoe is het met..? Laatste: Hoe is het met... Mauro Camoranesi?
ballenmeisje Laatste: Het ballenmeisje: Cristina Chiabotto
cultheld Laatste: Iván Campo: Koninklijke kelderklasser
voetballer x Laatste: Voetballer X: "Ik heb gracieuze trainers zien veranderen in beulen"
Privacyverklaring
X <