Laatste nieuws
10.00'Engelse topclubs zitten Barcelona dwars in jacht op Olmo'
09.58Belangrijke stap voor uitbreidingsplannen Ajax gezet
09.53Complimenten voor Ajax en Feyenoord: 'Totaalvoetbal uit 1974'
09.50'Steun voor Solskjaer zorgt voor verbazing en verwarring in United-kleedkamer'
09.45Hélène Hendriks krijgt nieuw voetbalprogramma na Veronica Inside
09.33'Hélène Hendriks krijgt wekelijks voetbalprogramma na Veronica Inside op vrijdag'
09.30Koeman zag zijn vrouw schrikken: 'Daardoor was hij aangedaan en overstuur'
09.29FC Groningen na zondagavondduel: ‘Zeker 75.000 euro misgelopen’
09.27Ricardo Kishna knokte zich na coronavirus voor de zoveelste keer terug: ‘Nog wekenlang hoestbuien’
09.24Matthäus: slechte band met Weghorst reden voor ontslag Van Bommel
09.24'Van Bommel had overduidelijk geen goede band met Weghorst'
09.22Veronica geeft Hélène Hendriks voetbalshow, rol Kees Jansma
09.10'Van Bommel en Weghorst konden niet goed overweg bij Wolfsburg'
09.06Matthäus: Slechte band met Weghorst leidde ontslag van Van Bommel in
09.05Polter in tranen na treffer, liefdessoap rondom Icardi is voorbij
09.05Polter in tranen na treffer, Richards wijst op probleem Man Utd
08.55'Duits toptalent van 35 miljoen kan kiezen tussen Dortmund, Bayern en PSG'
08.54Snoeiharde kritiek in Barcelona op Memphis, Frenkie en Luuk
08.48Noa Lang krijgt steun in mindere fase bij Club Brugge
08.31Week van de waarheid voor Van den Brom: overleeft hij ook deze crisis?
08.23Weghorst speelde rol in vertrek Van Bommel bij VfL Wolfsburg
08.19Henry uit zorgen over 'geïsoleerde' Messi: 'PSG is het team van Mbappé'
08.08Crisis bij PSV: "Zet gesprekken met Schmidt on hold"
08.05Nijhuis zit niet met tirade van NAC Breda-spits Seuntjens
08.05De Mos verbaasd na Ajax - PSV: ‘Daar had Götze helemaal geen zin in’
08.04Ten Hag wijst twee Ajax-uitblinkers aan: 'Waar zij spelen, wordt gewonnen'
07.53‘Van den Brom staat onder druk, maar KRC Genk wil er samen uitkomen’
07.51Salzburg vraagt Europese topclubs om geduld voor beoogde recordtransfer
07.47Wanda: ‘Mauro accepteerde alles en tekende de scheidingspapieren, maar...'
07.36'Nog een tegenvaller voor Koeman: Barça-spelmaker Pedri langer aan de kant'
Resultaten x
binnenland

Tips om het maximale uit jouw voetbaltraining te halen

Voetbal is een teamsport. Dus als je tijdens een voetbalwedstrijd niet zo goed presteert, is dat niet alleen voor jezelf heel vervelend. Ook je teamgenoten hebben daar last van. En het kan gevolgen hebben voor de stand in het klassement. Dat wil je natuurlijk voorkomen en daarom train je hard. Je wilt het maximale uit je voetbaltraining halen. Wat kun je doen om net dat beetje extra te geven? Lees hier hoe je de beste prestaties tijdens je voetbaltraining neer kunt zetten.

20-09-2021 10:00 door Redactie ELF Voetbal

Een goede voorbereiding is het halve werk

Op een lege maag kun je niet sporten, maar te veel eten voelt ook niet prettig. Het is daarom belangrijk om je voedingsschema goed af te stemmen op je traingingstijden. Eet ruim van te voren, zodat je een goede balans hebt tussen voldoende energie om te trainen en geen trek omdat het alweer te lang geleden is dat je iets binnenkreeg. Let er ook op dat je voeding de juiste voedingsstoffen bevat, zoals eiwitten, vetten en koolhydraten. Tijdens een intensieve training verbruik je veel en dat moet wel ergens vandaan komen. Ben je van plan een extra zware training te volgen, dan kun je vooraf ook BCAA als voedingssupplement aan je maaltijd toevoegen.


Wat is BCAA?

BCAA helpt je om je spieropbouw en spierontwikkeling op peil te houden. Zeker als je een zware training hebt, kan het zijn dat je niet voldoende eiwitten uit je voeding haalt. Dat kan zijn omdat je bijvoorbeeld geen zuivelproducten zoals melk en kaas in je menu hebt opgenomen. Of je eet misschien geen vlees. Je lijf heeft bij een zwaardere voetbaltraining extra eiwit nodig om je spieren te blijven voeden. En als je dat mist, dan heb je na afloop bijvoorbeeld enorme spierpijn die niet zo snel weggaat. Met BCAA voorkom je dat je spieren 'honger' krijgen en daardoor zul je na een training sneller herstellen. Je kunt BCAA voor of na de training innemen. Dat is afhankelijk of je je spieren vooral tijdens de training wilt ondersteunen, of dat je het spierherstel na de training door BCAA wilt laten bevorderen.


Inzet en motivatie

Een goede voetbaltraining haal je natuurlijk niet alleen uit een voedingssupplement als BCAA. Je zult er zelf ook hard voor moeten werken. Honderd procent inzet is dan ook een belangrijke voorwaarde om voldoening te halen uit je training. En soms is dat niet eenvoudig, want je voelt je nu eenmaal niet iedere dag volledig gemotiveerd. Wat kan helpen om jezelf toch over de streep te trekken is een doel voor ogen houden. Want als je training niet goed verloopt, kan dat ook gevolgen hebben voor de wedstrijd. En daardoor loopt je team misschien wel de kampioenstitel mis. Hou je doel in gedachten om het beste uit jezelf te halen.


Neemt ook rust tussen de trainingen

Zelfs als je heel fit bent is het belangrijk om rust te hebben tussen de trainingen. Maak voor jezelf een schema waarin zowel de trainingen als de rustdagen goed verdeeld zijn. Bekijk ook of je op de rustdagen behoefte hebt aan BCAA om je spieren optimaal te laten herstellen. Dan sta je op trainingsdagen gewoon weer fris op het veld.




Aanmelden
superelf Laatste: Superelf Roy Beerens, Brabander met kalk aan de schoenen
transfergeruchten Laatste: 'FC Twente versterkt zich met Griek Limnios'
avonturiers Laatste: Interview Danny van Bakel: "Ik ben gescout toen ik half dronken op het veld stond"
jukebox Laatste: De Jukebox: Michael Chacón (FC Emmen)
boulevard Laatste: Ex-liefje Balotelli maakt haar volgers gek met dansje
hoe is het met..? Laatste: Hoe is het met... Mauro Camoranesi?
ballenmeisje Laatste: Het ballenmeisje: Cristina Chiabotto
cultheld Laatste: Iván Campo: Koninklijke kelderklasser
voetballer x Laatste: Voetballer X: "Ik heb gracieuze trainers zien veranderen in beulen"
Privacyverklaring
X <