Huizinga heeft jarenlang via oneigenlijke kanalen toegangskaarten verkocht voor thuiswedstrijden. Die kaarten waren op te halen bij Marktslager Smit op de Groninger warenmarkt en zijn eigen cafetaria Sip Bloemberg. Vervolgens werden de kaarten in enveloppen overhandigd en werd er contact afgerekend. Het geld moest later worden overgedragen aan Huizinga, meldt AD Sportwereld.
Huizinga zelf geeft aan dat hij zichzelf niet heeft verrijkt met het verschaffen van de kaarten, maar meerdere bronnen hebben bevestigd dat de mensen 35 euro moesten betalen voor de zogeheten 0 euro-kaarten. De kaarten voor het ereterras zijn bestemd voor onder meer de sponsoren.
Voor een dergelijke kaart moet normaliter ongeveer negentig euro worden betaald. Algemeen directeur Hans Nijland heeft het een en ander gecontroleerd, maar moet tot de conclusie komen dat er niets bewezen kan worden. En dat terwijl hij dacht dat Huizinga met het geld aan de haal ging. "Na diepgaand intern onderzoek is er geen keihard bewijs gevonden", zegt de bestuurder in het dagblad.

