Arno de Jong, directeur marketing van het AD: "Het Nieuwe AD wordt partner van de Eredivisie, omdat wij met AD Sportwereld, als grootste en beste sportkrant van Nederland, onze betrokkenheid bij de Nederlandse voetbalcompetitie nog eens extra willen onderstrepen. AD Sportwereld en de Eredivisie zijn natuurlijke partners."
Chris Woerts, commercieel directeur van de Eredivisie CV: "Wij zijn ontzettend blij met deze samenwerking. AD Sportwereld is in een jaar tijd uitgegroeid tot de meest toonaangevende sportkrant. Daarom zien wij het nieuwe AD ook als een krachtige partner om de sportieve boodschap van de Eredivisie over het voetlicht te brengen."
De andere partners van de Eredivisie CV zijn:
Sponsor Loterij - Maatschappelijk Partner.
Amstel.
Center Parcs.
Plus.
Unit 4 Agresso.
De nieuwe krant, met daarin dagelijks AD Sportwereld voor alle lezers, verschijnt vanaf 1 september onder de volgende titels:
AD (de landelijke editie).
AD Amersfoortse Courant.
AD De Dordtenaar.
AD Groene Hart.
AD Haagsche Courant.
AD Rivierenland.
AD Rotterdams Dagblad.
AD Utrechts Nieuwsblad.