Het uittenue, in de eerste seizoenshelft grijs met maroonrood, krijgt bovendien een compleet nieuwe look met een oranje shirt en broek en witte kousen. Vitesse en Zuka.nl kwamen een contract overeen voor anderhalf jaar. De verbintenis met Afab, die over een halfjaar zou aflopen, is omgezet naar een partnerovereenkomst voor eveneens anderhalf jaar.
Ron van Veldhoven, directeur/eigenaar Zuka.nl, hoopt nog meer naamsbekendheid te winnen door de sponsoring. "Vitesse heeft dat in het verleden bewezen met bijvoorbeeld NUON en Afab. De club is bovendien gericht op de toekomst en dat sluit goed aan bij ons internetplatform en onze filosofie." Algemeen directeur Paul van der Kraan is ook blij met de nieuwe sponsor. "Per saldo levert de nieuwe situatie Vitesse meer op, want Afab gaat door als partnersponsor. Daarnaast verlopen de gesprekken met subhoofdsponsor Der Kreis, die een aflopend contract heeft, positief."
Afab verkeert al maanden in financiële problemen en stond op het randje van een faillissement. Het bedrijf beloonde haar personeel, net zoals het reeds failliete DSB Bank, met flinke provisies en kwam daardoor flink onder vuur te liggen. Inmiddels is een flinke reorganisatie doorgevoerd. Daarbij is ook bestuursvoorzitter Maasbert Schouten, die bovendien voorzitter is van de Raad van Commissarissen van Vitesse, teruggeroepen en uitdrukkelijk verzocht een stapje terug te doen. Of dat ook de reden van de terugtrekking wilde Schouten niet zeggen. "Afab had het contract graag uitgediend, maar we maken natuurlijk plaats voor een partij die de continuïteit van het hoofdsponsorschap kan waarborgen en dat is met Zuka het geval. Bovendien is er nu een duidelijkere scheiding tussen mijn rol als voorzitter en mijn rol als sponsor", wil hij officieel kwijt.

